Nov 23, 2010

Sekali sekala membuat senaman arahan

Hai semua, Sebenarnya, saya tak berapa nak sihat.  Perut ni selalu sangat meragam, badan lemah, kepala pusing, haha.  


Jom Ambil masa beberapa minit untuk bersenam, bukan susah pun nak buat, and actually kita kena praktikkan selalu untuk diri sendiri tahu? Ini adalah senaman arahan, mari ikut satu persatu dengan arahan.  Have fun! 

*
*
*

Mula-mula, sila angkat sebelah tangan kanan awak.  Angkat... 
Kemudian, tangan kiri pegang siku belakang tangan kanan.  Awak buat tak? [ sila angguk ]
Then, pandang kanan,
pandang kiri, [ kenyit mata sikit , tak kisah mata mana awak nak ]
dongakkan kepala sikit,
Awak buat tak? [ sila angguk ]

Okey, next , turunkan tangan dan duduk seperti biasa.  
Kemudian, letak tangan awak kedepan, kedua-dua belah ya.
Dan angkat sedikit.
Genggam dan UNgenggam tangan awak.  Lakukan sebanyak 10x.  Adakah awak pasti dah 10x awak buat? Kalau tak pasti sila lakukannya sekali lagi.  Jika pasti, sila angguk.

Kemudian sila senyum di hadapan komputer atau lappy.  Awak buat tak?  Sila senyum sekali lagi jika ya.  Jika tidak, sila senyum sekarang.
Okey, pejam mata dengan kiraan, 1 2 3.  dan Buka balik.
Sila panggil rakan anda yang seorang lagi [ jika ada kalau tak da, tak payah panggil ]
Bila dah panggil, bila dia menyahut, sila gelengkan kepala.
Pandang semula skrin komputer or lappy awak tu.

Letak kedua tangan anda di atas bahu.
Pusingkan sebanyak 2x sahaja.  Awak buat?  [ angguk ]

Kembali kepada kedudukan asal dan senyum dengan seikhlas hati.  
Dan kata " Aku seorang yang mengikut arahan "  dengan sekuat hati.

*
*
*

Untuk pengetahuan awak, jika awak mengikuti apa yang saya arahkan, awak adalah seorang yang mendengar kata , dan boleh di katakan awak sangat bagus.  Jika awak hanya membaca dan tidak melakukannya, awak perlu sedar betapa pentingnya untuk mengikut arahan.  Biarlah orang nak kata awak ni gila, buat depan lappy or komputer tapi awak patut berbangga awak adalah seorang yang mendengar kata/arahan.  begitulah gunanya mata, mulut dan telinga kepada kita.  Berubahlah untuk diri sendiri.  Adios. 

Majulah Senaman Untuk Negara!!

23 komens:

crayon said...

owh.. sy bkawan ngan org gila rupanya -_-" phewwwww (mengeluh)

Ain Zulaikha said...

hahaha.. bukan senang nak jadi orang gila tau tak.. hehe

Fello Ariza said...

erkk...

apekah?~

hehe :P

Ain Zulaikha said...

agak-agak dah buat belum? hehe

Anonymous said...

saya xske dgr ckp..

sekamar rindu said...

salam...

suka...leh ajar kat pelajar saya ni..:))

Ain Zulaikha said...

anon: amboi.... ketegaq bulu.. hehehe..

sekamar rindu: haha.. boleh je klau nak ajar ya..

De'din said...

macam senaman si tommy2 ja !

Ain Zulaikha said...

de'din: apo bondo si tommy2 tu ye? haishhh hhehhe

Solihin Zubir said...

ish! sy tak boleh ikut arahan.. sy boss! hehehe.. ;-p

Zaer!! said...

lol! hehehe.;p

Ain Zulaikha said...

solihin: hahha.. boss pun kena ikut arahan jugak maaaa....

zaer: lol je ke? haha

Zaer!! said...

@Zaer!!hehehe..aah la ain.hehe..bleh la tu kan?

♥-- emieysandra --♥ said...

ehehe..bace je (jujur ni). angguk. ;D

Ain Zulaikha said...

zaer: hehe... thanks zaer :)

emiey: hahahah... baik lah, saya percaya.. winks2x..

Syazwana said...

hahahaha
comel!
xD

Ain Zulaikha said...

syazwana apa yang comel tuuu.. ? hehe

Ery Farieha said...

iskiskisk

lamanya tak bersenam

wuwuwuw~

Cik Gallus Gallus said...

saya buat separuh jalan sbb kene scroll kebwh..lepas tu mls..hahaha

-telordibasuh- said...

haha..xjadi nak blnje mcd

Ain Zulaikha said...

ery: hehe so apa lagi pergi la bersenam. cepat2 bangun, 1! 2! 3! fuhhh hehe

Gallus: hehehe.. takpa2x.. tak ramai orang buat pun sebab mmg ssh nak cari orang dgr arhan.. hehhee

Telor: T____T ooo dah janjiii

BLADE EDGE said...

salam...

singgah lg...

exercise biar keluar peluh utk burn calories...

afiqah said...

weehoo. exercise mmg baik utk kesihatan. Tanpa arahan, siapalah kita sbg manusia. sesungguhnya manusia bergerak mengkut arahan :)