May 22, 2010

Kurangkan Sakit Hati , peace

atas ni, just kiddin ^.^



Saya sakit hati, kau sakit hati, semua sakit hati.  Sakit hati? Kenapa? Mesti ada sebab.  Sebab apa?  Tak dak sebab?  So kenapa sakit hati?  Ke betul-betul ada penyakit hati?  Ingat hati, Ingat Al-Jabbar.  Heehee.

Promote tetibe.  Best lah pagi ni, sejuk je.  Tadi nak mandi sejuk sangat.  Mak cakap jangan mandi air hujan.  Mandi air bawah.  Tapi masalahnya tak hujan pun kat luar.  hahaha gurau je.  Yeah, Seronoknya bila bangun pagi-pagi ni, tenang dan nyaman.  Huwaaaa.  [sambil buat muka slow motion] alhamdulillah.

Sakit hati macam mana sakit hati?  Berdarah ke? KOT KOT KOT.  Rasanya kalau orang bukan penyabar sakit hati mesti dah lama dia lepaskan.  Kalau macam tu tenang sikit hidup dia.  Lagipun orang bukan penyabar bila sakit hati dia tak fikir hati orang.  Asalkan hati dia dah OKEYYYYY.  Teringat pulak makanan semalam Burger Goreng dan Hati sedap gila.

Sebenarnya nak cerita pasal orang yang pemendam, macam mana diorang simpan sakit hati.  Tanpa melepaskan kat mana2 mahupun dia stor rumah.  Berlainan dengan orang yang hati penyabar a.k.a pemendam ini.  Diorang mesti simpan gila sakit hati diorang. 



Contoh orang pemendam adalah saya, Wahahahah. Tapi sebenarnya senjata saya mengurangkan rasa sakit hati saya ni adalah

1. Fikir hati orang
  • Saya rasa biarlah saya sakit hati berbanding orang lain.  Kalau orang lain sakit hati mungkin kita akan rasa serba salah kan kan kan? Huh!
2. Malas nak marah-marah
  • Saya jenis yang malas nak marah-marah, bila saya marah saya akan migrain atau pening kepala.  SO at the same time i will crying at my bed.  hehe.  Saya akan lepaskan tension saya dengan menangis atau makan makan dan makan.  [ kalau ada ayam lagi bagos ]
3. Tak kisah
  • Yes, hati sakit memang sakit.  Tapi biar lah sakit hati.  Memang lah sakit hati gila punya sakit susah nak baik, lagi best rasa sakit luka dari sakit hati kan kan kan?  Ek ekleh mengaku jelah korang yang sama macam spesis saya ni haaaaaa. ;p  So saya lagi prefer untuk bermonolog "like i care" .
4. Tak nak gaduh-gaduh
  • Makkkk , kak cik tak nak bergaduh. Kak cik tak suka bergaduh.  Memang saya tak suka bergaduh.  Sakit hati tahu tak.  So lebih baik buat tak tahu dari pada bergaduh. kan kan kan? haha
5. Cerita dekat sesiapa
  • Kalau saya sakit hati, saya lagi suka bercerita.  Mak saya selalu saya cerita bila saya sakit hati.  Tapi sekarang dah jarang sikit.  Sebab mak pun banyak masalah so saya suka cerita dekat kucing mahupun dinding atau bantal.  Cerita je lah asalkan korang puas.  Saya sangat puas.



6. Solat
  • Solat jalan yang terbaik.  Bila kita rasa Allah dengan kita, hati kita akan sentiasa tenang.  Betul cakap mak dan kakak2 saya.  Solat tu penting and can make our hurt feel better.  Mungkin lagi baik daripada apa yang kita sangka :) Thanks Ya Allah.


Apa-apa pun korang jangan lah berdekatan or nak ada connection dengan orang pemendam ni, bukanlah jangan selamanya, tapi agakagakla. mereka sangat bahaya. kahkahkah,  Kalau korang kacau  diorang ke, terbuat dia sakit hati  masa dia sakit hati ke, atau buat diorang annoying.  Orang2 macam saya ni tak banyak bunyi dah.  Saya akan tunjukkan

KETIDAKPUASANHATISAYA

dekat semua orang.  Tolong lah, tolong jangan cederakan diri sendiri, dosa tu.
tapi setakat ni alhamdulillah saya tak de tahap

MELETOPPPP!!!!

5 komens:

nurulyena said...

benarrrr! iena tak suke gadoh. lebih suke pendam. tp slalu luah perasaan kat facebook. fb tu jadi dingding tmpt iena sepak, tendang. heheheh. =p

Ain Zulaikha said...

hehehe, tak pe.. aslkan ade tmpt nak lepas kan..

RUZILAN RUSLI said...

btul3x...i lagi suka simpan dalam hati je..kdg2 tu smpai nk gila simpan

dabuldahi said...

sama!!!
gunalah pendekatan menggores syiling kat batu bila rasa marah dan stress...

ahhaha...
cik ain layan si cecep

Areyoudys said...

as salam..
huhu..
saya bukan seorang pendendam, pemarah, panas baran.kalau rasa nak marah,saya pejam mata je. pegi amik wudhuk. tak nak nafsu amarah menguasai diri.merbahaya..