Jun 27, 2010

Hias Restaurant City P-1


Selamat petang semua . Siapa yang minat atau Pernah main game di Facebook ? Restaurant City ?  Best.  Saya dah lama dah main benda ni, sejak tahun lepas.  Cuma sekarang dah jarang buka , baru hari ni rajin nak buka dan hias bahagian luar sahaja . Addicted gila dengan game ni . Sampai tak makan pun tak kisah .  T__T


Sekarang siapa yang berminat sahaja nak tengok entry ini , sila lah tengok picture yang di snap sampai bawah.  Saya berminat nak share bagaimana saya hias Restaurant City


SEBELUM decorate bermula. 


Click on Decorate The Building untuk semua item yang hendak di letak kan appear di bahagian bawah .





Okey , sekarang Bunny yang kaler pink tu , dan Banner telah pun saya simpan ke dalam kotak box . Nampak box kan . Sekarang masa untuk fikir tema / theme apa yang awak nak buat.  Sekarang saya mahu Restaurant City saya ini menjadi tema Taman / Garden .  Mari kita mula kan.  Pasti kan tema yang awak buat tu memang betul-betul nampak seperti tema yang di idamkan.  

Mari kita mula...


Di atas ni saya buat dia punya Tile .  Kiranya macam nak cat kaler merah dekat dinding.  Tapi saya tak nak guna kan Tile . Saya mahu guna kan cara saya sendiri untuk nampak kan tema Taman .  Lagi satu ,  ini tips , kita boleh beli body dari harga 100 coins ke 80000 coins . Tak payah lah beli benda tu.  Sebab dengan cara letak kan item Wall Decoration bersepah-sepah juga boleh membesarkan kita punya Restaurant .


Di atas selepas saya buat Tile Deco , saya nak letak window / tingkap pulak . Window / tingkap tak semestinya letak dekat kiri dan kanan pintu . Window boleh letak dekat mana-mana . Asalkan kena tempat . Ikut kretiviti sendiri . 


Saya sudah selesai meletakkan semua window saya . Cantik tak? hehehe.  Saya sekarang mempunyai Restaurant yang besar.  Cuba tengok dekat gambar atas sekali , bumbung tak cecah pun bangunan tinggi tu . :)  Sekarang sudah dekat nak sama tinggi.

Kemudian , mari kita hias Restaurant kita dengan beraneka Street Decoration . Banyak sangat barang comel dan cantik2 . Boleh lah letak kan kat merata2 tempat ikut kretiviti masing2.  Yang awan pink tu tak guna coins, guna Playfish Cash.  RM10 untuk 12 PF Cash.  Adik-adik tak mo paksa mak ayah beli okey T__T  [ tak penting pun ]  Apabila sudah hias , hasilnya seperti dibawah.


Ruangan Edit.  Kita boleh Edit nama kita atau nama Restaurant pada bila-bila masa.  Tekan je dekat Edit tu, Masa nak edit tak boleh Full Screen Okey , kalau dah full screen tekan Toggle Fullscreen balik.

Okey dah siap ,  jom buka kedai


Next : Hias Restaurant City P-2 , bagaimana saya hias bahagian dalam pulak.  
Siapa yang ada main benda alah ini , boleh add saya dekat Facebook --->  Ain Z Suhaimi
Boleh lah datang makan dekat Reataurant saya hari-hari :)

19 komens:

-telOrDibAsuh- said...

hehe..ala ni game gurl hehe..telor maen poker jee

Anonymous said...

wah..CF nk order mknn la ;p
1st kjungan.

Ain Zulaikha said...

telor : laki pun leh main jgk lah...

Ain Zulaikha said...

Cik Faeezan : boleh2.. sila2.. hehe

Unknown said...

saya main cafe world, tapi kesibukan menghalang saya untuk kerap memasak :P

Ain Zulaikha said...

Miya X : ooo...cafe world.. hhehe.. best jgk tu..

unknown said...

ceh..egtkan restaurant btull..
huhu

Unknown said...

ibarat final

Unknown said...

lupa lak nak komen.. hehe... owh... game ker... mesti giler men game nie kan... hehe

recent post:
ibarat final

jojoe said...

waduh.... cantik nye kedai ain.....
kalah jo..

Ain Zulaikha said...

ubi : hahaha, dah macam restoran betul la ni

Ain Zulaikha said...

zairie : iyeee.. game ni paling best kat FB.. setahu saya laa. hehe

jojoe said...

mcm mana tbe2 boleh ternaik?

ak1uNo said...

hai..baru terbangun lepas kne gigit nyamuk..hehe..ape ni rc design lame..? =p

sekamar rindu said...

salam..

tak penah main game di fb....hehe

Ain Zulaikha said...

jojoe : sebab letak barang2 tertentu.. baca sampai habis.

akiuno : design lama? sbb design lama lah yg memomularitikan i punye RC haha

sekamar rindu : tak pe, gi main sekarang.. hehehe

Unknown said...

buang mase main game cam ne..huahua..

Ain Zulaikha said...

wan haffiz : main game lain juge buang masa. PlayStation2/3 FIFA 2010 ? buang masa juga, DOTA [ dunia orang tiada awek ] juga buang masa, semua juga buang masa, so mari lah kite buat solat sunat utk hilangkan tensen .. awak buat?? T__T

ak1uNo said...

ahahaha..kan da kne blik..