Jun 4, 2010

My little bro is a strange one.

AMARAN!!  Baca sampai habisssssssssssss. 


Mintak adik macam nak mintak teh tarik pulakkk, kahkahkah.

Bila cakap pasal adik, semua orang pun nak adik, tapi bila ada adik mulalah cakap susah, asyik bergaduh dan selalu guna-gunakan adik untuk kepentingan diri sendiri.  Tapi bukan saya. Kekadang je, hahaha.  Cuba bayangkan orang yang tak de adik, of course bila diorang dengar 

" aku ada 8 orang adik beradik dan aku anak tengah " Wahhhhh, alangkah indahnya kalau aku menjadi engkau [ bacaan anda ] menjadi anak tengah terutamanya yang mempunyai abang, kakak dan adik seperti kau [ bacaan anda ], kehkehkeh.


Atas ni keluarga 8 saya, saya dah susun ikut ketinggian , ekekekkke.

Memang best sangat bila ada adik, kalau boleh nak manjakan semuanya, tapi tak boleh jugak, sebab ada juga yang pijak kepala, adoyy sakitnya...  Paling best bila ada adik ni mereka sangat lah nakal dan membuatkan kita geram lalu WAR WITH SIBLINGS tercetus dan meletus bagaikan api yang marak di dapur gas, api jugak tu.




Contoh seperti kucing saya Keren,  dia sangat sayangkan adik2 dia, nak tahu kenapa? Sebab dia selalu datang bilik saya untuk jenguk adik2 dia, bila dia datang, dia tengok je ibu dia lepas tu dia lari, ingatkan nak main tengok adik dia, ni tak, dia pergi bergusti dengan adik dia yang tak sampai 2minggu lagi. Ayoyoyoy, nakal betullah kau ni Keren, tengok! sekarang pun dia tengah bertinju dengan adik2 dia.  Kesian gila tengok dah banyak kali marah tapi dia tetap degil, memang dia sangat sayangkan adik dia.  Huhuhu, Alamak! Keren tengah baca, ooo tidak, dia gigit jari2 saya , Waaaaaaa :( marah betul kau ye.








Sekarang ni nak cerita pasal adik saya yang aneh, hehehe.  Tak de aneh mana.  Berlaku semasa waktu peperiksaan dia baru2 ni.  Adik saya yang ni memang kelakar sikit orangnya.  Mak berkali-kali pesan, " baca buku, nak periksa dah ni " kata mak.  Sampai dah naik penat dah mak membebel.  Dan pada suatu hari sebelum dia exam dia log in Facebook dan menulis di Wall dia.  Mari kita baca. Wahahahah saya kakak yang jahat. heehee.


Tengok Wall di atas, dia hantar pada waktu pagi sebelum exam, Heehee.


Untuk menjadi kakak yang prihatin kita perlulah komen wall adik sendiri kahkahkah

Kemudian pada waktu malam selepas peperiksaan dia dan kakak2 dia komen.


Hehehe, Mananya tak pelik bae oooiii, hang tak baca buku.  Heeheee , nilah adik lelaki saya yang saya sayang, muka dia ada lah sikit macam saya.  Tapi dia bukannya tak baca apa2, dia baca lirik lagu Inilah Cinta lagu feveret dia, baca jugakkan?  Tapi saya dah kata dengan dia, bae janganlah tak baca buku, kau tahu tak kakcik dah menyesal sekarang ni?  Sekarang kos kakcik Management tapi cita-cita kakcik nak jadi doktor tau.  Dan sampai lah satu saat bila ada orang tanya dia , dia nak jadi apa besar nanti, dia kata dia nak jadi Doktor, Ohh, So touchinggggggggggg..... Takpelah, perkara biasa, dulu saya pun malas jugak nak baca buku, kahkihkuh

9 komens:

-telOrDibAsuh- said...

haha..wa ade gak soalan pelik2 yer..
tu adik ain darjah brape...

shaffique said...

ok la tu baca lirik lagu. boleh buat exam karangan.. hehe.. ;)


My latest entry : Gadjet-Gadjet Yang Boleh Mengelakkan Barang Anda Dari Dicuri

Ain Zulaikha said...

-telorbasuh- itu darjah 6, tahun ni dia UPSR.. heheheh.

Shafiq: haah kan, elorate2 all the lyric in 1 essay, mesti mengancam!

-telOrDibAsuh- said...

oo..same la ngn adik telor UPSR gak hehe..tapi girl...
ala xpe lelaki mmmg cam tu..hehe...

Jojoe said...

heheh, comel lah ain ni......
x pe insyallah bae akan reality kan cte2 ain tu k...
dont worry....
bae kan pandai org nye.....
sama lah mcm jo ni ha...
malas je bce buku tapi boleh score bae kena beri tumpuan dlm klas je, kalau dlm klas power exam pun mesti power...

ak1uNo said...

errr..ee bukan form 1 ke?hahaha..

Johari Hamzah said...

huhu... suke dialog dkt atas sekali tu. =)

senorita_alynne said...

ahaks..i ade 9 adik beradik and i'm num 7...wee~

Ain Zulaikha said...

senorita_alynne.. wow.. :) mesti best kan? ramai2 ?