Oct 31, 2010

Perempuan Melawa??



Saya google gambar atas, Hari tu saya ada terbaca entry dari Ben Ashaari tentang Perempuan Melawa sebab nak memikat eh? Hehe, menarik minat saya untuk membalas entry tersebut. 

Saya akui saya tidak berapa mengikut perkembangan fesyen.  Saya lebih gemar mengenakan skirt labuh dan kemeja apabila berjalan keluar santai , kadangkala saya hanya memakai track suit atau seluar slack. 

Apabila kita bercakap pasal fesyen, fesyen memang sekarang ni memang gila punya gila orang ikut.  Ada trend pemakaian selendang lah, legging, skirt, make up 4 musim, make up butterfly bila keluar makan mamak.  Sampaikan kita ni macam beli sesuatu bila dah pakai musim fesyen tu habis kita buang pulak benda tu.  Kiranya fesyen dah lapok tidak perlu kita ikut lagi.  You are wasted your money honey.

maaf ya mbak, saya berpesen macam ini untuk ke warung nya Aney..


Kategori Tidak Mengayat Lelaki.

Dalam ayat Ben Ashaari

"Ok , contoh eh .. bayangkan seorang wanita berkerjaya seperti setiausaha .. dia punya style mmg kalah artis la.. walaupun tak seksi tetapi bosnya yang lelaki itu sedikit sebanyak pastinya tergoda.. Betul ? Tak ?? Kenapa ? Hehe .."


Pandangan dari sudut Positif, Setiausaha yang berpakaian mengalahkan artis?  Actually sebab mereka lebih selesa menampilkan diri mereka seperti itu.  Agar berkeyakinan tinggi.  Sebab apa saya cakap macam tu?  Sebab saya belajar dalam bidang Office Management, saya adalah bakal setiausaha, so saya belajar pasal grooming.  Fesyen yang digunakan adalah untuk kepuasan diri semata dan juga untuk keyakinan diri.  

Fakta ini boleh diguna pakai sebab semenjak dua menjak tiga menjak ni, saya selalu sangat takut nak buat sesuatu kerana stress, apabila saya lewat tidur, esoknya saya bangun muka saya kelihatan letih dan tidak bermaya.  Jadi saya bersiap mengenakan baju kurung dan make up setebal 1 inci sudah..  Jadi bila tengok muka sendiri kat depan cermin muka yang kelihatan bermaya dan tidak pedihkan mataaaaaa..

Actually "kadang-kadang", perempuan yang suka berfesyen ni bukan sebab nak mengayat lelaki, sebab itu sudah lumrah perempuan suka menjadi cantik.  Bukan untuk orang lain tapi untuk diri sendiri.



Kategori Mengayat Lelaki

Bila kita pandang dari sudut negatif pula, kebiasaannya apabila dengar sahaja secretary, mereka akan kaitkan dengan SEXcretary.  Biasalah skandal setiausaha dengan bos.  Hoho.  Mungkin mereka sengaja berpakaian seksi bagai , make up 10 inci sebab nak mengorat bos diorang.  Nak gaji lebih.  Nak itu nak ini.  Tapi saya janji, if saya jadi secretary, saya tak kan jadi macam ni.  Hahahaha.

Saya memang sokong 50% pendapat Ben Ashaari, sebenarnya 70% adalah untuk menarik perhatian dan 30% adalah untuk kepuasan diri.  Haha, nampak sangat lah saya nak back up perempuan, Biasalah tu diorang kalau tak pakai lawa-lawa tak de sapa yang nak, lelaki nak ke tengok perempuan dok pakai selekeh jalan kehulur kehilir?  Mesti naik menyampah!!  Kalau perempuan tu pakai lawa jalan kehulur kehilir mesti ngorat kan? elelelelelleh jangan tipu.

Dari segi atau pandangan HALAL pulak, perempuan berfesyen untuk mengayat lelaki, dalam erti kata lain, isteri berfesyen untuk mengayat suami.  Sejuknya hati suami dapat isteri macam tu, sanggup ubah imej untuk suami tercinta.  Itu barulah bagus, Cantik Untuk Suami.  Rumah tangga pun bahagia untuk selamanya.  Tapi janganlah sampai orang lain pulak yang tergoda, alamatnya innalillah.

Hai, ambo looking comey dok?  tuk suami nih..

Biarlah kita nak masukkan fesyen dalam diri kita berbagai cara dan kaedah, asalkan nampak kemas dan diri kita selesa dengan apa yang kita pakai, asalkan kita tahu batas dia, dan jangan lah kita mengacau orang. Hahaha.

20 komens:

Unknown said...

sy suke ini entry !! bagus2!!

White Bird said...

ngeri la tgk pic yg last tu ..

bagusla ain ni suka berfikir ke?

Ain Zulaikha said...

honey daa: suka? hehehe.. terima kasih daun keladi, ada entry baca la lagi.. hehe

white bird: ini manusia alien mari.. mata keatas, bibir kalah bibir ain. haha

and ain sekarang ni je suka berfikir, time final kan kena banyak berfikir, sampai ke blog pun nak berfikir. hehehe

-telOrDibAsuh- said...

belum tgk laki melawa ha hahaha

alkisah69 said...

macam hantu muka.....ain singah masok blog kisah...

Ain Zulaikha said...

telor: laki melawa mmg mahal tu, ain takut tengok laki melawa takut ain terpikat pulak.. haha

alkisah69: salah tu, macam muka hantu.. hehehe.. orite..

tubelawak said...

kah kah kah!! ini ini... ini... ini EPIC!!

Ain Zulaikha said...

izuari : suka komen benda pelik2.. ain tak fahammmmmmm T____T
EPIC tu apa? yelaaa, mengata ain kan?

Anonymous said...

To be a upright benign being is to procure a make of openness to the in the seventh heaven, an gift to trusteeship undeterminable things beyond your own control, that can lead you to be shattered in very extreme circumstances on which you were not to blame. That says something very impressive about the get of the honest life: that it is based on a conviction in the up in the air and on a willingness to be exposed; it's based on being more like a shop than like a sparkler, something rather fragile, but whose very precise attractiveness is inseparable from that fragility.

Ain Zulaikha said...

anon: err thanks..

Anna Boleyn said...

yep setuju..penampilan diri kena jaga. tp biarlah berpada2. and its true! bila kita cantik/kemas, kita akan rasa lebih keyakinan untuk berdepan dengan orang lain.

Anna Boleyn said...

p/s : jom baca

Mission 2 accomplished - Warm advice to all HLN commentators.

dak eina said...

huhu betol3...lumrah pompuan nk sentiasa cantik...bukan nk goda @ mengayat laki...

Mr Ceym said...

apa2 pun skrg ramai berfesyen.. kebanyakan nak memikat..thats the truth..!

Botak said...

jom jadi cam botak..
serabai dan selekeh..
hahahahaha... :))

elmaranji dot kom said...

Saya rasala kan pompuan melawa sebab nak tutup kelemahan diri, kurang keyakinan terhadap diri sendiri yang ori

Anonymous said...

lelaki pn klau boleh nk menghensem jugak..sme je cam prmpuan..ish2..

Ain Zulaikha said...

anna boleyn: sama la pendapat kita.

dak eina: sesetengahnya niat adalah begitu.. so marilah bersama-sama..

mr. ceym: apa yg boleh di katakan adlah sesetengahnya. sekian

botak: cannot like that. kalau kita belajar, kenalah smart..

elmaranji:okey, harap bila awak nak interview kerja, pamerkan yang ori muka tak terurus, awak terus pergi interview eh? sure tak dapat hahahahhaa. bukan nak kata apa, esok nanti awak cari awek mesti nak yang lawa2, kalau selekeh gerenti gi cari yang lain. hahha lagi.

anon: apa-apa pun semua orang nak nampak smart n kemas, bukannya ppuan je. so saya sokong semua. haha.

Ain Zulaikha said...

saya ni tak habis-habis gelak hahahhaha, dah la nak final jap lagi, memang lupa terus la apa baca. huhu

Mrs Nurul said...

AYOYOOOOOOOOOO!