Dec 7, 2010

Suam-suam Seram

Pengalaman Seram di Rumah Sewa saya.

Shhh diammmm ya, kakak ain nak cerita ni...

.  Jam menunjukkan DALAM 12 a.m. . Malam-malam ni rasanya lagi best kalau cerita pasal benda seram.  Dulu, ramai gila orang cerita dekat saya dia orang nampak macam-macam, dengar bunyi pelik-pelik.   Bunyi cicak pun boleh dikategorikan bunyi jugakkan? haha. Padahal, saya ni yang duduk dekat tempat tu hari-hari pun tak pernah kena gangguan apa-apa, konon hebatlah, hantu takut kita.  Ngiahahahah.  Ada orang bagitahu saya " kau tak kena lagi, nanti kau kenalah.  "  Then saya buat dek je lah.  I am cool girl!  Buat relax padahal...  Aku takut dowh.  Itu lah perasaan saya masa tu.

Pada suatu hari ,  ini bukan cerpen okey, ini kisah benar,  di rumah sewa berdekatan di Taman Mawar.  Masa tu baru je pindah.  Dalam rumah sewa saya tu ada 7 orang tau, tapi kawan saya lagi sorang jarang duduk rumah.  Jadi tinggal kami berenam.  Mula-mula duduk dekat rumah tu biasalah dengar bunyi tum tam tum tam. orang tumbuk cili nak buat sambal belacan.  Ada dengar bunyi orang berlari dekat bumbung rumah, mungkin esok orang tu nak masuk merentas desa.  Masa tu tak fikir apa pun, cuma fikir ayam jantan nak kejar ayam betina.  Haiyooo ttuup mata semua.  Tamo tengok.  Haram!  Kiranya fikir positiflah.  Saya baik orangnya. hahaha.

 google

Ada satu hari tu, kawan saya nama dia Yan.  Dia masuk bilik.  Masa tu saya tidur kiranya macam tidur ayam lah.  Dengar je dia masuk bilik tapi tak dengar  dia cakap-cakap dengan Lehot.  Sebab dia orang berbisik. 

Pada keesokkan harinya.  Dia orang cerita dekat semua orang, Yan dengar bunyi pintu dan air paip terpasang.  Dan ada bunyi angin.  Time tu tak takut sangat tau.  Rasa macam biasa je.  Sebab saya pun selalu dengar bunyi tu saya fikir jiran sebelah je.  Biasalah rumah baru kan.  Kosong pulak tu.  Nak mengumpat pun boleh dengar lagi.  Hahahaha.

Lepas tu.  Alamak, apesal hujan pulak dekat sini?  Kacau je orang nak cerita ni.  Okey-okey, lepastu lama sikit je, saya balik ke rumah, masa tu balik saja-saja tak de kerja duduk rumah sewa kan.  Bila dah balik tu.  Fuhh, tetiba kawan cerita yang dia nampak ada orang tidur dekat tilam saya!  Mak aihh, meremang bulu roma.  Dia terjaga dalam pukul 4 pagi, dia ingatkan Akma iaitu budak bilik sebelah saya tidur dekat situ, sebab Akma dah cakap yang dia nak tidur dekat situ.  Huhuhu tapi bukan T___T aku dah takut dah ni weyh... Itu bukan Akma... Lehot kata cara dia tidur sebijik macam saya yang suka berselubung dalam selimut.  Alangkah indahnya ketakutan ku semakin mencanak!

Dan cerita paling latest , paling yang buat kan saya tergelak sendiri dan menangis bersendirian.

Malam tu , kawan lama saya Carrina dan boyfriend dia Carry serta kawan saya lagi sorang Norul, datang ke tempat saya.  Kononnya nak pergi hang out sampai lewat malam.  Tapi rupa-rupanya balik pukul 12 pagi.  Maksud saya masa tu tak sampai lagi pukul 12. 

So saya pun turun dan dengan bangga dan bongkak teriak " Assalamualaikum !! " dengan kuat.  Masuk kaki kanan.  Tutup grill pintu dan kunci. Tiba-tiba.......................... saya terjatuh. huhu,   Then naik atas.  Naik punya naik saya buka bilik saya hahhhh! tak dak orang lah weyh.  Mana dia orang pergi?  Lepas tu pergi bilik master tak de orang jugak.  Ini memang sah-sahkan kawan saya yang lain keluar.  Saya pun masuk bilik dan kunci bilik.  Pasang laptop.  Buka Facebook.  Itu je lah benda paling best buat dekat kolej.  Entah kenapalah lah saya tengok jam masa tu dalam pukul 12.08 a.m. .


Dalam beberapa minit saya dengar bunyi tangga, ada orang naik atas.  Dan pintu bilik master pulak terbuka.  Okey fine, mungkin kawan saya Yan baru balik.  Buat lah macam biasa.  Dalam beberapa saat, ada bunyi pintu buka tutup buka tutup buka tutup, saya pun rasa macam tak sedap hati dan bangun dari tempat duduk.  Eh!  Saya tersentak dan tak jadi buka pintu takut itu orang jahat cuba nak ambil perhatian saya.  So saya duduk balik.  Terpaku dan berderau.  So saya call kawan saya.  Dia yang teman saya.  Dia suruh saya baca ayat kursi dan buka ayat Quran dekat laptop.  Okey saya dah buka.  Bunyi tu makin lama makin berkali-kali.  Kawan saya suruh saya main fb dan borak je dengan sesiapa.  Saya dah menangis gila-gila macam gambar bawah ni sebab rasa takut tu makin lama makin menguasai diri.  Ciss!


 google

Bila dah lama sikit, bunyi handphone.  Bunyi tu lain macam.  Macam bunyi telefon orang lama.  Tak pernah saya dengar.  Saya pun makin lama makin takut.  memang saya seorang penakut.  Tidak asing lagi kalau Ain Zulaikha bukan seorang penakut.  Ngiahahahahha.  Saya call kawan saya, saya tanya dia orang dekat mana, saya dah macam orang terencat dah tahan menangis.  Dia orang pun buat keputusan nak balik.  Tapi dia orang sampai 40 minit ,  So maksudnya saya berada di dalam keadaan takut selama 40 minit.  Damn!  Lama tu.. Dalam 40 minit tu bunyi plastik pulak saya dengar.  Huhu, berkat ayat Al-Quran yang ada dekat laptop ni, saya dengar dan peluk selimut kesayangan saya.  Saya dah tak menangis dan perasaan takut dah berkurang.  Alhamdulillah.  Tapi memang serius itu kenangan dekat rumah sewa yang paling sejarah hitam.


So sesiapa yang pernah tengok something menakutkan, jangan takut sangat, siapa yang tak pernah tengok jangan sesekali cakap ayat " aku tak pernah kena pun?  "  Nanti jadi macam saya, dah lah duduk sorang-sorang dekat rumah tu.  Penakut pulak tu.  Huhu.  Bila tengok balik macam-macam jadi dekat rumah sewa tu terbukti Memang dekat rumah sewa saya ada "something".  Cuma kita orang buat tak tahu.  Masuk sem ni memang kena buat doa selamat dekat rumah tu.


Setiap orang mesti akan lalui semua ni, So korang-korang yang belum kena macam saya ni, bila lagi mau kena?  Eh, silap-silap.  Dah ke belum?

33 komens:

shahjiehan said...

tkutnya~

shahjiehan said...

tkutnya~

GR said...

boleh tahan jugalah seram cerita anda ni. heee

ak1 said...

huhuhu..tau mmg takut klau kat situasi u..tp tu smua akan wat u jadi lg berani k..jgn takut2 lagi k..

amira faqihah said...

ahha seram la plak da cite akk,,mira selalu nmpk,,tp x jelas sgt,,duk ostel kan,,da normal ade bnde2 mcm tu

afiqah said...

WOW. sbr lah k.
mmg serammm.

De' Nurul said...

ok i tanak baca. esok i baca ok. hahahahahha. dasar penakut macam ni la. hahaha

Fariq Jalil said...

alamak pnjg nye,,
mcm telenovela la plak,, haha

Warkah Dari Laut

Ayeem Jemain said...

sob sob, seram gak T__T. takmo la kena. =.= jaohkan.... T_______T

Ratu Syahadah said...

haiyoooo!! seram2!!

Ain Zulaikha said...

ni semua orang komen ni, cakap seram baca sampai habis ke tidak ni? hahahahhahahahhahaha

Anonymous said...

grrr, silap besar bce sorang2 kt bilik ni..

Rina Rossoneri said...

iskkkkk gila lah..dah macam jangan pandang belakang...xpenah kena.. alhamdulillah kita rabun..selalu bangun pukul 5/6 pagi kat hostel dulu, selamba je mandi sorang2,xnampak apa2 kan,rabun teruk...huhuhuh tabahkan hati je lah kan..kelas start awal nak wat cam ne..nasib baik xada apa2..

kay yea said...

sy bce smpai abis..haha~

HZQH said...

wow saya jadi seram tinggal sorang sorang kat rumah ni.dah la pukul 2 lebih ni. ain, awk buat saya takot :\ HAHA

Haziq Zainal said...

wahhh bole masuk kisah seram the series ajid ni. Haha

Syafiq Rosli said...

huhu..takot2..:)

Nazirul said...

cerita tipuuuuu.haha

acik mimi said...

salam...
saya blogger baru...kalau sudi masukkan link anda dalam post saya yg terbaru...
sedikit ilmu blogwalking untuk di kongsikan bersama pada semua sahabat blogger..
Thanks..

Liquid said...

warghhh seram...!! musti takot gilee mase tu kan uhu

-telOrDibAsuh- said...

hahaahaha...gile la taman mawar seram yerk..

kak ain tipuuuu hahahahaaa

Adam Raqie said...

Asrol duk sorang2 kat umah suke bukak lagu maher zain lau nk tido.. hehehe....

Terbaru dari Asrol Mania:

~ Jom Sertai Saya Sayang Blog Saya

Anonymous said...

i bace sampai habis..=')

cendera jiwa said...

hahahaha.. ape lah... wat penat kerut2 muka je bace

Ain Zulaikha said...

oi2, ni cerita betul tau.. tak de tipu punya... awak2 semua takut kan sebenarnya..? hahhahahhahahahaha

KNS said...

uiyo.
memang ngeri ye di situ.
kalo nas la kne camni..
g kawen awl je...bole abg temnkn tiap mlm.hahahaha

Solihin Zubir said...

uhuiiiii... bahaya btol.. sgt seram...
tapi masa sy blaja kat kolej dulu, kitorg salu wat aktiviti seekers..
yg bernasib baik, nmpak la.. huhu..

Farra Ya said...

wah.. buleh wat msuk dlm drame cite seram nie.. mmg takowtla.. xpenah ag kena cm2.. yg ckit2x 2 adela..

Farra Ya said...

wah.. buleh wat msuk dlm drame cite seram nie.. mmg takowtla.. xpenah ag kena cm2.. yg ckit2x 2 adela..

Unknown said...

ish..seramnya...
ni y takut nak tido ni..
heheh

Muslimah Optimis said...

salam kenal dari MO..

hohoho.. klik sana klik sini jumpa blog kakak ain.. tapi umo brapa ek??

sebab tu orang tua-tua kata jangan cakap besar.. Allah akan uji kita apabila kita mengeluarkan kalimat2 takbur.. nauzbillah

Anonymous said...

takot!!!!! kalau saya, dah pengsan kot. maybe terkencing.

dulu masa form3 saya pernah nampak polong.. :'(

diANA kiRANA said...

ain...ain memang enakut..huhu yana tahu...ain,yana mmg xleh tgk ain nagis..huh kesian laa tgk bila ain nagis dah macam baby la[ar..ain,jgn ngis xcomel..seriesly kesian klu tgk ain ngis...mmg mcm baby..yana ingt lagi time ain ngis giler2 dulu..yana ngis skali dgn ain..hikhik