Sep 6, 2010

Tips Lokasi Cari Couple

Salam pagi, sobahannur, awak rasa awak sengaja nak baca, saya tau, atau terbaca? ke memang minat nak baca? hehehe, eleleleleleleh...  memang tak masuk akal, tapi ada logiknya and kalau nak cuba apa salahnya.  Emm, ada ke sesiapa yang single minggle dekat luar sana?  Nak cari pasangan tapi susah yang amatttttt,  Ish ish ish, tak dapat ke or cerewet? Saya nak boboy macho tapi duit berisi, saya pulak nak gegurl tak kisah lah cun ke tak asalkan body mengancam!  Saya pulak nak boboy yang alim dan kacak, saya pulak nak gegurl  yang alimah dan cun melecun bak Jennifer Lopez. Errrrrr.



Kajian menunjukkan 90% remaja sekarang sudah ada pasangan, 10% daripadanya tak tahu lah.  Saya main bantai je kajian-kajian ni, Tapi memang boleh tengok sendiri, muka kalau senyum tak ikhlas pun ada pasangan.  Setidak-tidaknya dapat kanak-kanak umur 12 tahun yang dah pandai budget macho, dan dah dapat rasa besar nanti budak ni mesti cun ni!  aku mesti chopp dulu nih! 

So kalau dekat luar sana tu tengah single menyinggle nak sangat nak ada pacar sendiri, boleh2 lah jenguk2 tips ni.  weeeee suka lah tu, siapa terasa dia tengah waiting for someone, nampak lesung batu ni?  nak kena campur dengan cili api dan belacan??

Kita mulakan tips2 ya boboy dan gegurl...

1. Shopping

If pergi shopping, siapakah manusia yang ingin memakai pakaian ala-ala kampung?  Siapakah gegurl yang ingin pakai kain batik dan baju t yang di masukkan ke dalam kain tu, dan menyanggol kepala? ada ke boboy nak  pakai boxer dan singlet je pergi soping?  Ada? Ada? Ada aku kesah?  Time ni mesti semua orang nak pakai kemas, atleast sedap mata memandang atau sesuai dengan keadaan, so dari situ awak semua boleh lah usha 1.  2.. 3... okey dah la tu, lebeh pulak.  Jangan lupa berlagak macam dalam cerpen isteri ku XXL.  Siapa buat memang nak kena lempang.

2. Library

Ehem-ehem, teringat pulak waktu zaman dulu.  Ehem-ehem, Time ni khas untuk setudent yang selalu sangat pergi menelaah untuk mengkaji aweks-aweks dan pakwes-pakwes.  Si ulat buku, boleh lah cari orang yang rajin membaca :)  Bila dah dapat couple , So sweet kalau hari-hari dating dekat library then study sesama. Jangan pulak dating sampai ada notis kena tampal di dahi!

3. Internet

Laman web , siber, or what else?  Okey, saya kasi contoh, Facebook.  Mula-mula kenal sikit-sikit, last-last dua-dua single, lepas tu gurau-gurau, lepas tu nanti PM dalam chatbox, lepas tu lepas tu lepas tu, apa lagi?  masuk jarum lah kan?  tapi guna internet ni kita kena hati-hati, jangan salah memilih orang.  Kang tetibe orang utan pulak korang berFB. 

4. Praktikal

If sesiapa yang tengah praktikal masih lagi tak de pasangan, boleh lah mencari masa praktikal, mana lah tau dapat kakitangan tetap ke, manalah tau terusha orang lain tapi dapat bos ke.  Hang terus dapat kerja situ teruih, hang lah untung. 

5. Pusat hiburan

Pusat hiburan ni agak kompliketed sikit. Mungkin boleh di pusat karoke, manalah tau dapat pasangan suara merdusssshh! 

6. Kenduri kahwin

kalau lah pergi kenduri kahwin ni, memang boleh nampak gegurl dan boboy yang sangat sedap mata memandang dan emmm... nak pilih mana satu pun dah juling mata, memang orang tua selalu ajak kita pergi kenduri kahwin sebab nak penuhi jemputan kahwin tu or nak kita dapat jodoh dari situ?  Wallahua'lam.  So tacap lah diri sendiri sebelum pergi kenduri kahwin, nanti panas berpeluh cair make up tu.

7. Tempat kerja atau tempat belajar

Tempat sesiapa yang berkerjaya pun  boleh cari jugak , tapi orang kata kalau nak cari pasangan jangan dekat tempat sama office, nanti tak kekal or susah.  mungkin nanti takut masalah rumah bawak balik pejabat, bahaya lah kan.  tapi apa-apa pun jodoh di tangan Allah :)



8. Kantin dan kafe

Pandang-pandang, jeling-jeling, masa tengah makan malu-malu nak pandang.  So apa lagi? cepat-cepat takle, lepas tu suruh pasangan awak tu belanja.  heehee. tetibe je tak semena-mena.

So dah tau sikit pasal cara nak cari pasangan dekat mana? so good luck, dan jangan letak harapan yang tinggi sebab kita hanya merancang, dan Allah menentukan.  Macam yang saya suka cakap, jodoh is magik.  Trust me :)




12 komens:

jo said...

lokasi?
ohh.....
kat majid x leh?
hehe

vblogklasik said...

Hmm.. nk p cari kt mesjid la. cena la agknya. hehe.

Ain Zulaikha said...

@jo

boleh je, tapi tmpt org beribadat kan tu.. kalau ada jodoh, jumpa kot kat sna :)

Ain Zulaikha said...

@Fikri

boleh je, tp.... huhu teringat kwn kata, mesti ramai lelaki dekat masjid.. kah kah kah.. tp ini just for fun!!

paan said...

nanti nak cuba2 usha kat shopping complex time shopping raya...hahaha...

selamat hari raya cik ain...

si biskut said...

aku dpt couple sumer secara kebetulan...spontaneous.

vblogklasik said...

Pusat serenti pn ramai gk laki. hehe.

-telOrDibAsuh- said...

hehe..yeke ni...telor skung ni suh omak je carikan hahaa

Admiral Hafiz said...

wahhhhhhhh!!! best tips ni! haha...berguna2.

ak1uno said...

ehem2...heheh..

ProfHariz said...

Cik ain kena ngorat selalu tmpt cam mn :P weee~


New Entry ProfHariz
Awas! Kepada Pengguna Facebook.. Must Read!

Cik MaR said...

perh...terbaca plak!!!tp bleh pkai gak tips ni~~hehe