Jun 14, 2010

Adakah anda orang Islam hanya pada nama?

Assalamualaikum..  

Selepas sahaja waktu maghrib saya membuka blog.  Log in dan view blog.  Kemudian tergerak hati pulak nak tengok orang2 post then pergi dashboard.  Sebab dah lama tak jalan blog orang ni lagi2 dah lama tak baca artikel best kat blog orang.  Setibanya ternampak blog amirizat , posting berbunyi Untuk Perempuan Yang Tidak Bertudung...Selagi [mungkin tersalah taip kot] lagi aku ingatkan.  Tertarik sangat nak baca, then bukalah.  Dia cakap dia ada terbaca satu kisah seorang pramugari yang kena seksa sebab tak pakai tudung.  Bila saya dah buka....


Saya baca dan baca dan terus lagi untuk membaca, kisahnya memang sedih dan menakutkan.  Kalau sesiapa berminat untuk membaca or tergerak nak baca silalah masuk ke link ini hami asraff . Sebagai peringatan kerana saya sudah membacanya.  Jadi kena beringat2 juga.  Saya juga mengingatkan diri saya.  Tiada paksaan dalam melakukan sesuatu perkara,  Korang pulak?


Pada saya peringatan ini bukan je untuk orang yang tak pakai tudung.  Tapi untuk orang yang bernama ISLAM tetapi hanya pada nama je.  Larangan semuanya dilakukan tapi suruhan dilalaikan.  Beringat2 lah sebelum terlambat.


Wallahua'lam...

2 komens:

Amir Izzat said...

salam,
bukan salah taip tetapi dah berkali-kali ingatkan..sebab tue ar taip..''sekali lagi aku ingatkan..''...hehe..apa-apa pun,terima kasih membacanya..

buyat(bebola tomato) said...

betullah tu..
kalau kita ingt 5 perkara sebelum 5 perkara,mungkin benda mcm ni tidak berlaku