Dec 8, 2010

Aku teringin nak jadi cantik

Eh!  Taaaakkkkk bukan nye bermaksud yang saya ni tak beryukur.  Saya bersyukur sangat saya ada wajah lengkap dengan anggota badan yang alhamdulillah berfungsi dengan baik.  Cuma setiap perempuan nak cantik.  Awak pun nak cantik.  Sedangkan make up artis pun nak kan pelanggan dia cantik.  Betul tak?  Saya ada nampak muka macam menipu ke?  Ada ?  Ada ?

Ramai perempuan tak sah kalau dia tak cakap " Aku teringin nak jadi cantik " .  Espeshially hahaha ejaan agak-agak nak kena sembelih dengan kamus dewan bahasa dan pustaka , paling tak pun kamus english oxford.  Sad.  Cuba cakap dengan saya, ha! yang perempuan tengah baca entry saya ni.  Awak tak kan tak pernah terfikir untuk jadi cantik?  Haish menipu la tu jawabnya.  Eh ,  tilam putih mana yang tak nak dibaluti dengan cadar berwarna-warni? Dah la putih suci bersih, tapi masih lagi nak disarungkan dengan benda berkalerpul.

Dan mereka di bawah ni , menarik perhatian saya.  Terjojol mata tengok dia orang ni.  Rasa macam nak menangis je tengok dia orang ni.  T___T


google

Norjuma Habib [ bekas pengacara TV3 ] - Tak lain dan tak bukan.  Ha?  Tak lain dan tak bukan?  Apa aku merepeksssss ni?  Dia ni bertudung litup.  Sangat cantik.  Manis dan sangat ayu.  Dah kahwin dah. Agak-agak Habib Jewels tu dia punya ke?


google

Dato' Siti Nurhaliza [ penyanyi tersohor hok hok hok Malaysia ] - Dari dia muda, dari umur dia 17 tahun, saya dah minat dia.  Jom pergi karaoke, pasang je lagu apa.  Saya nyanyi.  Tajuk je tak ingat.  Hahaha.  Dia memang dari dulu cantik.  Tak make up pun cantik jugak.


google

Fifi [ Bekas pengacara Bersamamu ] - Teringat dulu masa dia masuk program dekat TV pasal Olay kan.  Saya vote dia 2x.  bermakna RM1.00 koredet saya habis.  Hahaha.  Tup tup, dekat UiTM Kelantan dulu saya dapat nama gelaran Fifi, sebab ramai orang kata muka dia iras-iras saya.  Hah!  Aku tengok tak da rupa pun.  Tipu!  Tipu!


google

Lisa Surihani [ Pelakon ] - Ini semua lelaki memang gila.    Tak berapa seksi, tak banyak kontroversi.  Apa lagi?  Memang gila cun lah dia ni.  Siapa kata dia tak cun memang silap besarlah.  Muka ala-ala mixture kicap campor susu gitu.  Kalau dia terus pakai tudung, mesti saya orang pertama teriak " Setuju!!! "


google

Zaskia Adya Mecca [ Pelakon Indonesia ] - Dia ayu.  Cantik.  Muka putih suci bersih.  Samalah macam dekat atas-atas tu.  Cuma dulu dia free hair.  Sekarang dia pakai tudung litup.  Menampakkan keayuan dan kejelitaan.  Dah kahwin okey Full Stop.



Haaaaa, cantikkan?  Gebu dan ayu.  Jelita dan Jentayu.


Semua perempuan boleh jadi cantik macam dia orang ni.  Cuma memerlukan sedikit duit dan barang make up je.  Saya pun boleh jadi macam mereka.  Cuma tak da duit nak upah make up artis untuk make upkan diri sendiri.  Hahaha.  So, janganlah nak berangan jadi cantik macam dia orang.  Kau ni Ain, cukuplah cantik dekat depan Bool je.  Bool tak cakap apa-apa pun.  Kau selekeh pun, Bool tetap senyap.  Paling-paling pun, dia cuma kata "   Meaaaaaaawwwwwwwwwwww   "

52 komens:

Zana :) said...

akak dah cantik lah :)

Puteri Iqa Izyan said...

best kan kalau jadi cantik mcm dieorg?

hahaha.sebab habib kat blakang tu ye? tu yg ain tertanya2? :P

p/s: ain pun sgt cantik lor. mne gambar kat tepi tuh aritu? da hilang :D

Cik Gallus Gallus said...

ye la muke akak ade iras muke fifi tu..
yep saya pon ada hati nak cantik gak..tapi bersyukur dgn ape yg ade je la

Muhammad Farid said...

Hahahaha meaowwwww... bool sj tgk ain comel.ain cantik dowh euiiii... nanti shooting sama2 mekap elok2 noh pastu snap gambau ain jd sama cm norjuma habib hehehehe :-p

Rt-qaH said...

hye yunk..betul sgt2 apa yg ain tulis thu..mmg semua wanita nak cantek..tQaH pun nak cantek tp kengkangan fulus yang tak mampu nak cantekkn diri..:( tapi tQaH bersyukur dgn diri tQaH..:)

meaw said...

sis teringin jugak nak cantik,hehe...

Fariq said...

alahai kalo dpt diorg ni sumpah xcari laen dh,, tapi syaratnye kne dapat sume diatas la,, heheh

alienelliz said...

ni ad tertinggal 1 gmbr ni..gmbar tuan rumah mne? hehe =P

Nica said...

awak pun cantek lah :)

Cik Tqah said...

saya pon nak jadik cantek..muke bersih tanpa jerawat n style.. tapi xboleh.. anggap diri sndr comel jer la.. :P

diANA kiRANA said...

ain fifi....atau fifi zulaikha..
yes dearzzz muka u like fifi...tiada penipuan..benar belaka..huhu...yana still simpan gmbar2 ain dgn yana kt uitm..mcm fifi

ak1 said...

heheh..klau dorg tgk u pn dorg nak jadi cantik cam u tau..yakin lah dgn diri sndri..kecantikan adalah hak milik setiap insan..=)

sekuk tawa said...

cantik dalamn insyaALLAh luaran pon cantik

Amna.Qadeeja said...

aarghhh,canteknya mereka ! teringin juga nak cantek sprti mereka huuu fitrah manusia mmg xpenah puas ngan apa yg ada kan?kan? nak2 pompuan hi3 ;D

shahjiehan said...

setiap org ade kelebihan dan kekurangan nya... syukur je apa yg kite ada...=))

HZQH said...

kenapa muka saya takde.hahahahahaha perasan.

Solihin Zubir said...

kalau lisa surihani pakai tudung, sy snggup melutut ajak dia kawen.. ahaha..

lolitasinta said...

wahhhhh .
bes kankan klu pat jd ayu jentayu cm dowg sumee ne .
hee .
plg mnt dato siti nan lisa !!!!!!!
;DD

dak eina said...

tetibe 1hari, bool ckp kt ain 'Ain...cantiknya awak..'

agak2 ain pengsan ke koma?? hahaha

Cikbelog said...

ain kan dah cantik.Pakai silkygirl lagi cantik.heeeeeheee ;p

bukan photographer said...

kecantikan yang terserlah dtgnya dari akalnya yang tenang, hati yang bersih dan jiwa yang mantap..(bace dengan gaya Dr Fadilah Kamtumi)..hehe

kay yea said...

emma watson xde? :p

Amirrah Zawani said...

mmg cantik..
tapi kdg2.. org tu tak cantik pun tapi dengan kuasa mekap boleh jadi cantik :)

twinkle twinkle said...

ahha betul2,,depa mmg lawa,,
tp redho jela kan,,ape yg ade pada diri ni :)

Syafiq Rosli said...

awak da cntik cik ain..:)

MFS said...

eh..apsal muka mfs takdak kat situ..i pon cantik jugak u..awww!! haha XD

hiro said...

pastikan cantik dihati juga. ok. bye.

mie said...

nak cantik camna lagi??
heheeee

ak1 said...

cantik luar..cantik dalam..cantik dgr sini..klau saya senyum..awak mesti senyum sekali..hai gud mOrning..tgk ramai ckp awak cantik..xpcye lagi? nanti time kawin pggl make up artis k..=)

Ujang9897 said...

waaa.........lisa surihani tue..si putih gebu pujaan hatiku....demmm!!!
(~_^)v

-telordibasuh- said...

sokong mirra..ngnkuasa make-up org ramai tertipu hahhhahaha..

akak ain lawa ke?hahha

Ice Ketul said...

berssyukur pada apa yg tuhan anugerah..^_^

mai bce nie..
http://yongsaiyo.blogspot.com/2010/12/bra-termahal-di-duniathe-most-expensive.html

khas utk wanita.

azana said...

wah...cantiknya ciptaan tuhan..bersyukurlah...

Un Phat Lee said...

gua rase ade satu kekurangan di sini.mata gua lu tak letak.he he he

Ali ridha said...

tudung ikat tepi ok tak.

PiKOk said...

semua org itu cantikkk..:)

HonEyBuNNy said...

betul tu...nak cntk juga mcm diorg..ngeh3

DiaUmaiNiNaz said...

tampak cantik dipadang..semua orang suka...dinaz pon teringin juga...heee.
..salam kenal dr dinaz.

aniji said...

aik..bkn awak daa memang cantik ke???yg kat ats tuu make up jee lbih..hihihi

rossoneri said...

suka tengok muka pelakon cinta kirana tuh..entah apa nama dia..

EmanCloud said...

ha baru nampak die! gi mane selame ni!?

psst ain! ain cantik lah~ eman da tergoda da pon~ ahhaha

akma leeya said...

kak ain, nape x ckp dlu ade org pggil akak fifi???
kt KTT ni org lak yg pggil kte fifi.. x bez lah cmni(T___T)

ღ TeRU²bOzUღ said...

awak pun lawa jugak lah :)

Fxysche Nas said...

alololo dear..
jgn bimbg..semakin meningkat usia..awk akn kelihatan semakin cntik.
kelihatan matang dan anggun.
tgk je nnt =)
=D ehe

Sarah mohd saleh said...

i pon nak cantek jugak..tp bsyukur loh dgn pemberian allah swt.. heee ;)
beaty i s health not pain ;)

AdiE said...

Cik Ain dh cantik dh....

Latest Entry:
http://danieldeadie.blogspot.com/2010/12/ibutlg-la.html

fyna said...

ada duit semua boleh cntik..hehe

Gho$t said...

kak ain x cantik!!!~~~

hahahahahaha

syufaa said...

o dan m dan g ..
mereka semua cunsss!
saye mau chantekkk..

*meowwwwwww*

=_="

Ain Zulaikha said...

aduhai korang ni. cuba baca sampai habis.. saya tak suruh pun korang semua puji2 saya T__T , tu lah, tak baca sampai habis..

actually entry ni sebab tgh usaha nak buat entry bergambar.. haha tak menarik lah kalau entry tak bergambar..

btw sape2 yang komen thanks a lot.. sy hargai semua komen dari awak semua :)

afiqah said...

hehehehehe :)
kita semua cantik kan?

dabuldahi said...

nak tahu?
masa awal kemunculan fifi,
pergh...
bul[ haha, dah lekat nama bul] suka gila kat dia.
manis gila wajah dia.. haha.. wajah? muka ke wajah?

memang kalau ada bersamamu, tunggu la depan tv. sebab nak tengok dia..

tapi sekarang dia dah jarang dah muncul. mana dia ea?

dah tranform jadi cik ain ke?